W ostatnim tygodniu pojawiło się dość dużo zgłoszeń serwisowych związanych z ciągłym odświeżaniem się warstwy serwera AbakusOSM w aplikacji MapaST.
Problem ten jest wynikiem nieprawidłowego ustawienia ilości pamięci RAM przeznaczonej dla aplikacji MapaST i może mieć wpływ nie tylko na działanie samej aplikacji MapaST, ale również na obciążenie łącza internetowego. Jeśli problem ten występuje również w Państwa aplikacji prosimy o kontakt z serwisem, lub wykonanie poniższych czynności:
Uwaga!
Opisane poniżej czynności zmienią ustawienia mapy dla wszystkich użytkowników pracujących na aplikacji MapaST, dlatego nie należy ich wykonywać na użytkowniku lub stanowisku, które aplikacji nie używa, lub na którym działa w innej konfiguracji niż standardowa dla jednostki.
1. Aktualizacja mapy do wersji 3.1.1.6 (lub nowszej)
Wersja instalacyjna aplikacji dostępna jest na naszej stronie. Po uruchomieniu instalator przeprowadzi użytkownika przez 3 proste kroki i zainstaluje aplikację, a cała operacja potrwa nie więcej niż minutę. Jedyna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę podczas aktualizacji to instalacja nowej wersji w tej samej ścieżce, w której zainstalowana jest aktualnie działająca wersja mapy.
2. Zmiana wielkości procentowej bufora cache
Wchodzimy w ustawienia aplikacji (ikona kluczyka znajdująca się z prawej strony nad oknem mapy.
W ustawieniach programu zmieniamy wartość rozmiaru bufora w pamięci przez przeciągnięcie suwaka w okolice połowy skali.
Ustawienie to decyduje o ilości pamięci RAM przeznaczonej na przechowywanie pobranych podkładów mapowych. Im większa pamięć przeznaczona na bufor tym większy obszar mapy będzie przechowywany lokalnie znacznie przyspieszając takie operacje jak powiększanie czy przesuwanie mapy między pobranymi wcześniej obszarami. Ustawienie to należy jednak dostosować do zasobów komputerów na których uruchamiana jest aplikacja, ponieważ przeznaczenie zbyt dużej ilości na bufor może powodować błędy “Out of memory” w przypadku uruchamiania kilku różnych aplikacji równolegle z mapą na jednym stanowisku.
Ustawienia zapisujemy przez wyjście z okna ustawień przyciskiem “OK” oraz zapisanie ich w bazie wybierając w menu opcję “Zapisz”.
Na zakończenie operacji musimy przepisać nowe ustawienia wszystkim użytkowanikom – w przeciwnym razie poprzednie kroki trzeba by wykonać na każdym użytkowniku osobno. W tym celu ponownie wchodzimy w konfigurację aplikacji (kluczyk), przechodzimy na zakładkę “Narzędzia” i wybieramy “Przypisz wszystkim użytkownikom”.
Wykonanie powyższej konfiguracji powinno rozwiązać problem, jeśli jednak problem nadal występuje prosimy o kontakt z serwisem.